الاثنين، 13 أبريل 2009

جمال زهران والجهل المركب


أن تكون عضو هيئة تدريس في الجامعة، وبالذات في كلية الأقتصاد والعلوم السياسية، وفوق ذلك عضو بمجلس الشعب، ثم تتبنى نظريات المؤامرة المليئة بالجهل فهذا يسمى بالجهل المركب!!!!
العضو غير المحترم والدكتور الجاهل يقول في برنامج بلدنا ان المخابرات الأميريكية مع اليهود هم الذين دبروا هجمات 11 سبتمبر برغم ان هذا الموضوع تم قتله بحثاً واعترف به خالد شيخ محمد وبتفاصيله الدقيقة!!!!
حتى اسم كتاب نيكسون Seize the moment معرفش ينطقه صح ونطقه Size the moment! يعني ميعرفش حتى انجليزي!! أزاي ده دكتور جامعة؟؟؟
هذا هو نفس العضو الذي هاجم من قبل د. أحمد بهجت واتهمه بأنه اشترى ارض دريم لاند بـ 90,000 جنيه (رغم ان السعر الحقيقي 450 مليون جنيه) ..
الواحد مصدوم من كمية الجهلة في مجلس الشعب ولكن ان يكون الجاهل دكتور جامعة دي جديدة! الله يخرب بيت اللي عينه ومنحه درجة دكتوراه...

هناك 7 تعليقات:

ربيع يقول...

كله كوم و سايز زا مومنت كوم تاني

Nah·det Masr يقول...

على رأيك يا ربيع والله! ده يبين نوع المتخلفين اللي في مجلس الشعب!! يعنى بتوع الحزب الوطني متخلفين وقولنا ماشي مهم مبيقدموش ولا بيأخروا، ولكن حتى المستقلين متخلفين!! دي خيبة كبيرة، وبعدين ازاي ده دكتور في واحدة من أهم كليات مصر؟؟؟؟

غير معرف يقول...

واللة من راى ان استحالة يكون واحد فى الدرجة العلمية ويقال عليها جاهل .. ولما ده يكون جاهل ويقال عليها كده طب مين بلدك انت وهو يبقى مش جاهل ..

غير معرف يقول...

ياريت اعضاء مجلس الشعب كلهم يكونو كده ويقال عليهم كده بس يقدرو يقولو اللى الدكتور جمال زهران بيقولو..

ahmed_t_o2001 يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
السيد الفاضي الجاهل : لاأراك إلا مأجوراً أو مخموراً أو أحمقاً فالذي تتحدث عنه بهذا السخف درجة علمية مميزة وعقلية متفتحة لاتصل لها أنت ومن إستأجرك ووطني مخلص محب لبلده ولم يتربح من مناصبة الكثيرة التي يشغلها وهو إنسان بسيط للغاية يا جهول. لكى الله يا مصر
أحمد فوزي

MR يقول...

يا تري دفعولك كام يا حمار علي الجملتين دول

غير معرف يقول...

مين البنى ادم اللى خسارة فية الشتيمة اللى كتب الكلمتين دول.